Huutokaupat

Huutokaupat & etähuutokaupat

Osto- ja myyntiliike Vilin valinta ky 

Huutokaupoissamme riittää tunnelmaa ja mielenkiintoisia löytöjä, niin arkisia käyttötavaroita kuin designesineitä. Tervetuloa tekemään löytöjä tai muuttamaan tavarasi rahaksi! 


Järjestämme huutokauppoja pääosin Siilinjärvellä, useimmiten kerran kuussa. Huutokaupat pidetään perinteisen salihuutokaupan ja reaaliaikaisen etähuutokaupan yhdistelmänä eli huutokauppoihin voi osallistua paikan päällä salissa tai vaikkapa kotisohvalta käsin! Omien huutokauppojemme ohella pidämme monenlaisia toimeksiantohuutokauppoja eri puolella Suomea, toimeksiantohuutokaupat voivat olla esim. kiinteistöjen tyhjennys- tai muuttoirtaimiston huutokauppoja.


Huutokaupoissamme myymme omia tai toimeksiantona asiakkaiden tavaroita. Ostamme myyntiin sekalaista tavaraa, esim. kokonaisista kuolinpesistä ja muuttoirtaimistoista erilaisiin tavaraeriin ja yksittäisiin esineisiin.


Tulevat huutokauppamme löydät Huutokaupat -välilehdeltä Tulevat huutokauppamme -kohdasta. Omissa huutokaupoissamme kaikki tavarat myydään ilman pohjahintoja, joten mahdollisuudet hyviin kauppoihin ovat liki rajattomat. 

Kysy lisää

Tulevat huutokaupat ja myyntitapahtumat 

Tulevat huutokaupat löydät tästä alta, paina huutokaupan otsikosta nähdäksesi lisätietoja.
Pidämme huutokauppoja yleensä noin kerran kuussa. Huutokaupat pidetään yleensä hybridihuutokauppoina eli perinteisen salihuutokaupan ja reaaliaikaisen nettiLIVEhuutokaupan yhdistelmänä tai kokonaan etänä. Tarkista kunkin huutokaupan ilmoituksesta, miten huutokauppaan voi osallistua.

Tekijä Jarkko Ahokas 19 Apr, 2024
Verkkohuutokauppa: Siilinjärven kunnantalon Tyhjennyshuutokauppa ti 23.4 - pe 26.4.
19 Apr, 2024
Siilinjärven ent kunnantalon Tyhjennyshuutokauppa lauantaina 27.4 klo 12.00!
14 Feb, 2024
Vilin valinnan tulevia huutokauppatapahtumia keväällä 2024 - kuolinpesän huutokauppa, varaston tyhjennys Iisalmessa & Maken Pyydys nro 4!
08 Aug, 2023
Myydään toimistokalusteita Kuopiossa
Näytä lisää

Onko sinulle myytäviä tavaroita?


Olemme kiinnostuneita kaikista vanhoista ja mielenkiintoisista tavaroista, niin suuremmista eristä kuin yksittäisistä esineistä. Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla, ja kerro, millaisia tavaroita sinulla löytyy, ja voimme sen jälkeen suunnitella yhdessä, miten niille saataisiin paras mahdollinen hinta.  hint

Kysy lisää
  • Kauppaehdot & ohjeet

    Ohjeita päivitetty 13.2.2023


    Ostaminen huutokaupoissa


    Paikan päällä huutokaupassa voi tarjota eli ”huutaa” tuotetta muiden salissa olevien kanssa. Jos huutokauppa on hybridihuutokauppa, eli voi huutaa salissa ja etänä, tällöin salihuutajat huutavat myös etähuutajia vastaan. Salissa huutamista ja maksamista  helpottaa huutonumeroiden avulla tarjoaminen, joita saa paikan päällä salissa. Ostamisen voi tehdä myös jättämällä ennakkotarjouksen.


    Meklari kertoo huutokauppaehdot aina ennen huutokaupan alkua. Asiakkailla on mahdollisuus tutustua esineisiin etukäteen näytössä, yleensä puoli tuntia ennen huutokaupan alkua. Lisäksi tuotteet tulevat myös huutokauppajärjestelmään yleensä noin viikko ennen huutokauppaa.


    Tuotteet myydään siinä kunnossa kuin ne myyntihetkellä ovat. Kaikenlainen vastuu esineestä siirtyy vasarankopautuksen jälkeen asiakkaalle. Vilin valinta ei ota vastuuta mahdollisista virheistä tai vioista esineessä tai virheestä mahdollisessa huutokauppaluettelossa/ kuvissa. 


    Maksuvälineinä huutokaupoissamme käyvät käteinen sekä yleisimmät pankki- ja luottokortit. Tavallisissa ns. ”kaiken tavaran” huutokaupoissa vasarahinnan päälle ei lisätä minkäänlaisia huutomaksuja. Maksuvaihtoehdot voivat vaihdella eri huutokaupoissa, joten varmistathan tämän varsinaisesta huutokauppailmoituksesta.



    Ennakkotarjoukset


    Mikäli et pääse paikan päälle huutokauppaan, voit jättää ennakkotarjouksen joko huutokauppajärjestelmän kautta tai  sähköpostilla. Sähköpostitarjouksia voi jättää vain, jos et aio rekisteröityä järjestelmään.  Seuraa huutokaupan ilmoitusta verkkosivuillamme, milloin ennakkotarjouksia voi jättää.


    Suosittelemme käyttämään ennakkotarjouksissa huutokauppajärjestelmäämme. Huutokauppajärjestelmässä ennakkotarjouksia voi jättää varsinaisen huutokaupan alkuun saakka. Järjestelmä huutaa ennakkotarjoustasi automaattisesti kilpaillen muita huutajia vastaan aina asettamaasi max. hintaan saakka. 


    Esimerkiksi:

     

    Tuotteen lähtöhinta 5 € ja asetat max. hinnaksi 100 €. Järjestelmä huutaa puolestasi viidestä eurosta alkaen aina max. hintaan saakka korotustaulukon (kts. korotustaulukko tästä) mukaisin korotuksin, kilpaillen muita huutajia vastaan. Mikäli järjestelmä on huutanut puolestasi 30 €, eikä kukaan muu enää huuda tuotetta, tuote jää sinulle hintaan 30 €.


    Huomioithan, että järjestelmään asetettu ennakkotarjous menee myöhemmin tulevien ennakkotarjousten ja livehuutojen edelle.


    Jos toinen henkilö on asettanut ennakkotarjouksena kohteesta max. 60,00 € ja yrität huutaa kohteesta ennakkona tai livehuutona 60,00 €, tällöin järjestelmä hylkää antamasi tarjouksen ja laittaa päälle ennakkotarjoajan asettaman 60,00 €. 


    Sähköpostitse ennakkotarjoukset tulee jättää osoitteeseen tarjoukset@vilinvalinta.fi huutokauppaa edeltävään iltaan klo 23:00 mennessä. Ennakkotarjouksesta tulee käydä ilmi seuraavat asiat:


    • nimi

    • puhelinnumero

    • sähköpostiosoite

    • tarjotun tuotteen huutokohteen numero ja nimi (huutokohteen numeron löydät järjestelmästä huutokauppa.vilinvalinta.fi )

    • max. hinta, jonka haluat huutaa


    Saat heti automaattisen viestin, että viestisi on saapunut perille. Vahvistamme kuitenkin vielä ennakkotarjouksen vastaanotetuksi erillisellä viestillä.


    Nouto- tai toimitustapavaihtoehdot saattavat vaihdella eri huutokaupoissa. Tarkista huutokauppailmoituksesta, mitkä vaihtoehdot ovat kyseisessä huutokaupassa käytössä.


    Huom! Salihuutajan huuto menee sähköpostitse annetun ennakkotarjouksen edelle, mutta huutokauppajärjestelmään annettu ennakkotarjous menee salihuutajan edelle. Jos salissa joku ehtii huutaa ennakkotarjouksen max. summan ensin, huuto menee tällöin salihuutajalle. Huutokauppajärjestelmässä ennakkotarjous taas menee muiden etähuutajien edelle eli jos asetat järjestelmässä max. hinnaksi 100e ja joku yrittää huutaa sen ensin, järjestelmä laittaa sinun max. huutosi toisen huutajan edelle. Huomioithan, että sähköpostiennakoissa joku muu voi ehtiä huutamaan max. hinnan ensin, jolloin emme voi huutaa enää päälle samaa summaa (sähköpostiennakot hoidetaan manuaalisesti). Tästä syystä suosittelemme lämpimästi ennakkotarjousten jättämistä suoraan huutokauppajärjestelmään!



    Tavaran nouto


    Tavarat ovat noudettava heti huutokaupan jälkeen ilmoitettuina noutoaikoina. Usein isompia tavaroita on mahdollisuus noutaa myös myöhemmin, näistä on kuitenkin aina sovittava erikseen. Tarkista noutoajat/toimitustavat aina huutokauppailmoituksesta. 


    Ennakkotarjouksissa tavaran noudosta/ toimittamisesta sovittava erikseen. Avustamme tarvittaessa tavaroiden kotiinkuljetuksessa, asiaa voi tiedustella meklarilta.


    Noutamattomat tavarat siirtyvät Vilin valinnalle kuukauden (30vrk) kuluttua myyntihetkestä, ellei muuta sovittu. Ne myydään uudelleen huutokaupassa Osto- ja myyntiliike Vilin valinta ky:n lukuun. Varastointikulut ja muut maksut näissä tilanteissa ovat alkaen 10 € / vrk.


    Etähuutokaupassa huudot ovat yhtä lailla sitovia ja huudetut kohteet tulee myös maksaa. Mikäli jätät noutamatta & maksamatta huutamasi kohteet, eväämme sinulta oikeuden osallistua huutokauppoihin etänä, kunnes olet maksanut huutamasi kohteet. 



    Myyminen


    Otamme huutokauppoihimme myyntiin taidelasia, posliinia, huonekaluja, keräilyesineistöä sekä kaikenlaista kodin irtainta. Järjestämme tilanteen mukaan erilaisia huutokauppoja. Käyttötavaran huutokaupoissa on myynnissä kaikkea mahdollista kodin irtainta astioista työkaluihin. Keräilyesineistön huutokaupoissa taas keskitytään enemmän vanhan tavaran ja keräilytavaran realisointiin. Sopimuksen mukaan avustamme myös tavaran noudossa.

    Vilin valinta ky:n provisio on 30 % vasarahinnasta normaalitilanteessa. Huutokauppatilitys tehdään noin 7 vuorokauden kuluessa huutokaupasta.



    Kohteiden toimitus


    Joissain huutokaupoissa voimme lähettää huutamanne kohteet postitse / muulla toimitustavalla. Tarkistathan aina huutokauppailmoituksesta, onko toimitus mahdollinen kyseisessä huutokaupassa. Lähetettävistä kohteista perimme lähetysmaksun lisäksi käsittelymaksun alk. 10 € / lähetys.



    Huutokauppaan osallistuminen etänä


    Vilin valinnan huutokauppoihin voi nykyisin osallistua reaaliaikaisesti etänä, vaikka suoraan omalta kotisohvalta! Huutaminen onnistuu huutokauppajärjestelmän kautta osoitteessa huutokauppa.vilinvalinta.fi tai huutokauppasovelluksellamme. Tutustu etähuutokaupan ohjeisiin täällä.


  • Etähuutokaupan ohjeet

    LIVEHUUTOKAUPPAAN OSALLISTUMINEN

    Ohjeita päivitetty 13.2.2023 


    Huutokauppajärjestelmän käyttöohje-video löytyy sivun alaosasta!


    Live-huutokauppa tarkoittaa mahdollisuutta osallistua huutokauppaan reaaliaikaisesti verkon välityksellä. Osallistuminen live-huutokauppaan hoituu nykyisin uuden huutokauppa-järjestelmämme kautta osoitteessa huutokauppa.vilinvalinta.fi tai Vilin valinnan huutokauppa -mobiilisovelluksella, jonka voi ladata Google Play Storesta tai Apple App Storesta.


    Tärkeää huomioitavaa: Järjestelmä on yhdysvaltalaisen Auction Mobilityn tarjoama, ei siis Vilin valinnan oma. Kaikki antamasi henkilötiedot kerätään kuitenkin vain Vilin valinnan huutokauppoja varten eikä niitä käytetä mihinkään muuhun. Auction Mobility toimii järjestelmän ylläpitäjänä, mutta kaikki tiedot syötetään vain Vilin valinnan tarvitsemia käyttötarkoituksia varten. HUOM! Järjestelmän kautta on nähtävillä Auction Mobilityn oma tietosuojaseloste ja käyttöehdot, ne eivät siis ole Vilin valinnan. Voit tutustua Vilin valinnan päivitettyyn tietosuojaselosteeseen tästä.


    Käyttäjän luominen 

    Live-huutokauppaan osallistumiseksi sinun tulee ensin luoda käyttäjätunnus osoitteessa huutokauppa.vilinvalinta.fi/register tai mobiilisovelluksellamme, ja tämän jälkeen vielä erikseen rekisteröityä huutokauppaan. Käyttäjätunnus pysyy aina samana, mutta jokaiseen huutokauppaan tulee rekisteröityä erikseen. 


    Käyttäjätunnusta varten tarvitaan:

    • Etunimi
    • Sukunimi
    • Sähköpostiosoite
    • Salasana (valitse itse)

    Lopuksi laita ruksi Olen lukenut ja hyväksyn seuraavat asiakirjat: Käyttöehdot ja Tietosuojakäytäntö -kohtaan. Huomioithan, että nämä asiakirjat ovat palveluntarjoaja Auction Mobilityn omat, Vilin valinnan tietosuojaseloste löytyy täältä.


    Käyttäjätunnus pysyy aina samana. Käyttäjän luomisen jälkeen voit jatkossa kirjautua sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla.


    Käyttäjätunnuksen poistaminen: Jos haluat poistaa luomasi käyttäjätunnuksen kokonaan, laita poistopyyntö sähköpostilla info@vilinvalinta.fi



    Rekisteröityminen huutokauppaan:


    Jokaiseen huutokauppaan tulee rekisteröityä erikseen. Rekisteröitymistä varten tarvitset pankki- tai luottokortin (myös pankkikortti siis käy). Järjestelmä muistaa kortin ensimmäisen syöttökerran jälkeen, joten joka kerta sitä ei erikseen tarvitse syöttää. 

    • Kortin tiedot kirjataan vain henkilöllisyyden varmentamista varten eikä tietoja käytetä meidän osalta mihinkään muuhun. JÄRJESTELMÄ EI VELOITA KORTTIA AUTOMAATTISESTI HUUTOKAUPAN PÄÄTYTTYÄ, vaan toivomme maksua noudon yhteydessä kortilla/käteisellä tai erikseen sovittuna tilisiirrolla. Maksuvaihtoehdot voivat vaihdella eri huutokaupoissa. 
    • JOS ET HALUA ANTAA KORTTITIETOJASI TAI SINULLA EI OLE KORTTIA: Laita meille sähköpostia info@vilinvalinta.fi niin voimme rekisteröidä sinut mukaan ilman korttitietoja.
    • Kortin varmennuksen hoitaa Stripe (tutustu lisää tästä) yhteistyössä pankkien kanssa. 
    • Kortin yksilöidyt tiedot (kortin koko numero & CVV-tunnus) eivät tallennu järjestelmään näkyviin, vaan ne käsitellään luotettavasti Stripen ja pankin kautta kortin oikeellisuuden ja henkilöllisyyen varmentamiseksi, toimii siis samoin kuin esim. monet luotettavat verkkokaupat.
    • Huomioithan, että korttivarmennuksen yhteydessä järjestelmä saattaa tehdä testiveloituksena 1 dollarin veloituksen tililtäsi, mutta tämä veloitus palautetaan samantien takaisin. Joka kerta tätä ei välttämättä edes tapahdu, mutta ei tarvitse ihmetellä, mikäli tämmöiset näkyvät tilitapahtumissasi. Mitään muita veloituksia ei tehdä eikä järjestelmä veloita korttiasi automaattisesti huutokaupan päätyttyä. Asiakkaat saavat aina valita itse, miten haluavat maksaa ostoksensa.
    • Korttitietojen poistaminen järjestelmästä: jos haluat poistaa korttitietosi järjestelmästä, laita meille poistopyyntö sähköpostilla info@vilinvalinta.fi . (Järjestelmässä on poista kortti -painike, mutta järjestelmä antaa tapahtui virhe -ilmoituksen eli kortin tietojen poisto ei onnistu. Tämä johtuu siitä, että järjestelmä vaatii toisen kortin tiedot ennen vanhan kortin poistamista, mutta emme ole vielä saaneet tähän virheilmoitukseen suomennoksen päivitystä. Kannattaa siis heti laittaa meille poistopyyntö sähköpostilla, kun haluaa omat korttitiedot pois järjestelmästä.)

    Järjestelmä pyytää rekisteröitymisen yhteydessä myös osoitetietoja, mutta nämä eivät ole pakollisia. Mikäli järjestelmä ei päästä eteenpäin ilman osoitetietoja, voit halutessasi laittaa siihen keksityt osoitetiedot.


    Mikäli rekisteröitymisessä tulee jotain haastetta tai et halua antaa korttitietojasi/sinulla ei ole maksukorttia käytettävissä, laita meille sähköpostia osoitteeseen info@vilinvalinta.fi. Huom! Luothan kuitenkin käyttäjätilin ennen sähköpostin laittamista, tämä nopeuttaa rekisteröimistä.


    Jokaiseen Live-huutokauppaan tulee rekisteröityä erikseen, käyttäjätunnus kuitenkin pysyy aina samana. Huutokauppaan tulee aina rekisteröityä, jos haluat jättää ennakkotarjouksia tai osallistua livehuutokauppaan.  


    Huutonumero: Rekisteröitymisen yhteydessä saat huutonumeron, jolla osallistutaan Live-huutokauppaan verkossa. Huom! Mobiilisovelluksessa huutonumero (paddle number) on suomennettuna kyltti, eli kun olet onnistuneesti rekisteröitynyt mukaan huutokauppaan, mobiilisovelluksessa lukee esim. "Hyväksytty kyltti 230".


    Rekisteröimisen sähköpostivahvistus

    Rekisteröitymisen jälkeen saat myös englanninkielisen sähköpostin, jonka lähettäjänä on Auction Notification. Sähköposti kertoo seuraavia asioita:

    •  Rekisteröityminen on onnistunut ja siinä näkyy mm. huutonumerosi (paddle number). 
    • Voit jättää ennakkotarjouksia järjestelmän ja mobiilisovelluksen kautta 
    • Voit osallistua LIVE-huutokauppaan
    • Maininta maksamisesta, jossa viitataan järjestelmän ehtoihin, mutta nämä ehdot ovat järjestelmän tarjoajan omat eivätkä siis Vilin valinnan. Tarkista maksuvaihtoehdot ja muut ohjeet aina erikseen Vilin valinnan nettisivujen huutokauppailmoituksista.  
    • Näet kaikki tarjouksesi ja voittamasi kohteet omista tiedoistasi

    Ei kannata siis säikähtää, jos saat kyseisen sähköpostin. Viesti on vain vahvistus siitä, että rekisteröityminen on onnistunut. 


    Huutokauppa-järjestelmän käyttäminen

    Huutokauppa-järjestelmässä voit tutustua huutokaupassa oleviin huutokohteisiin, jättää ennakkotarjouksia sekä osallistua live-huutokauppaan. Kannattaa tutustua järjestelmään hyvissä ajoin ennen huutokaupan alkua ja tutkia, miten se toimii. Huomioithan, että sinun tulee rekisteröityä jokaiseen huutokauppaan erikseen! Sivun alaosassa on vielä ohjevideo huutokauppajärjestelmän käytön aloittamisesta.


    Ennakkotarjousten jättäminen Huutokauppa -järjestelmässä

    Ennakkotarjouksia voi jättää Huutokauppa-järjestelmässämme. Järjestelmässä ennakkotarjouksia voi jättää varsinaisen huutokaupan alkuun saakka (huutokauppailmoituksessa on mainittu, mistä päivästä alkaen ennakkotarjouksia voi jättää). 


    Katso korotustaulukko tästä.


    Järjestelmä huutaa ennakkotarjoustasi automaattisesti kilpaillen muita huutajia vastaan aina asettamaasi max. hintaan saakka. Esimerkki: jos tuotteen lähtöhinta 5e ja asetat max. hinnaksi 100e, järjestelmä huutaa puolestasi 5e alkaen aina max. hintaan saakka korotustaulukon mukaisin korotuksin. Mikäli järjestelmä on huutanut puolestasi 30e, eikä kukaan muu enää huuda tuotetta, tuote jää sinulle hintaan 30e.


    Huomioithan, että ennakkotarjouksen jättäminen on sitovaa etkä pysty itse poistamaan tai muuttamaan (paitsi korottamaan) järjestelmän kautta jättämiäsi ennakkotarjouksia. Tarkistathan tuotteen huolellisesti ennen kuin jätät ennakkotarjouksen. Kuvat saa isommaksi niitä klikkaamalla. Mikäli jätät virheellisen ennakkotarjouksen, laitathan meille viestiä info@vilinvalinta.fi niin saamme poistettua sen.


    Mikäli et aio rekisteröityä huutokauppaan mukaan, mutta haluaisit jättää ennakkotarjouksia, voit jättää ennakot sähköpostitse. Lue tarkemmat ohjeet sähköpostiennakkotarjouksen jättämisestä Kauppaehdot ja ohjeet -kohdasta. Huom! Jos olet rekisteröitynyt mukaan huutokauppaan, jätäthän ennakkotarjoukset suoraan järjestelmään. 



    Huutokaupan eteneminen Live-huutokaupassa

    Huutokauppa alkaa ilmoitettuna ajankohtana, avaamme yhteyden noin 10-15 minuuttia ennen huutokaupan alkua. Kun avaamme yhteyden, huutokauppa.vilinvalinta.fi -sivulle ilmestyy punainen ”Huutokauppaan” -painike. Paina tästä painikkeesta niin pääset mukaan live-huutokauppaan! Mobiilisovelluksessa huutokauppailmoitukseen tulee ”Liity napauttamalla”-painike.


    Huutaminen tapahtuu Huutokauppa-järjestelmän kautta verkossa. Meklari vetää huutokauppaa videokuvan ja äänen välityksellä ja huudot tehdään järjestelmän/sovelluksen kautta. Meklari tarkkailee sekä salihuutoja että Huutokauppa-järjestelmän kautta tulleita huutoja. Salihuutajien huudot lisätään henkilökunnan toimesta Huutokauppa-järjestelmään, jotta kaikki etähuutajat pysyvät kärryillä hinnasta. Korotukset tulevat erillisen korotustaulukon (katso korotustaulukko tästä) mukaisesti ja järjestelmä tarjoaa sinulle aina seuraavan korotuksen valmiiksi. Huomioithan, että selainversiossa sinun tulee painaa tarjousta kahdesti, jotta se rekisteröityy mukaan. Mobiilisovelluksessa tarjous jätetään pyyhkäisemällä oikealle sovelluksen alareunassa olevasta tarjousehdotuksesta.  Jos kohteella on paljon huutajia, Vilin valinta voi muuttaa korotuksia korotustaulukkoa korkeammaksi, tästä kuitenkin ilmoitetaan aina erikseen huutokaupan aikana. 


    Tärkeää! Varmistathan, että sinulla on hyvä nettiyhteys ja käyttämässäsi laitteessa on päivitykset kunnossa. Varmista myös, että selaimesi on päivitetty tai jos käytät Vilin valinnan mobiilisovellusta, varmistathan sovelluskaupasta, että sinulla on sovelluksen viimeisin versio. Jos mobiilisovellus tökkii, suosittelemme siirtymään selain-versioon. Vilin valinnan verkkoyhteys on aina varmistettu toimivaksi, mutta ongelmia voi silti tulla eteen johtuen esim. yhteyksistä ja laitteista molemmissa päissä. 


    Mikäli huutokaupan aikana tulee ongelmia, kokeile seuraavia:

    • Varmista, että oma nettiyhteytesi on kunnossa
    • Varmista, että käyttämäsi laitteen päivitykset on kunnossa 
    • Mobiilisovellus: tarkista, että sovelluksesta on viimeisin päivitys 
    • Sulje selain tai sovellus ja palaa uudestaan huutokauppaan
    • Mobiilisovellus: siirry käyttämään selainversiota 
    • Kokeile toista laitetta

    Mikäli sinulla on ongelmia järjestelmän kanssa kesken huutokaupan etkä saa korjattua niitä, pyydämme ottamaan tilanteesta esim. kuvakaappauksen ja toimittamaan sen meille, jotta voimme jälkikäteen selvittää, mistä ongelma on voinut johtua ja korjata mahdolliset viat ennen seuraavaa huutokauppaa. 

     

    Huutokaupan päätyttyä

    Huutokaupan päättyessä tarkista omat huutosi järjestelmästä omien tietojesi kautta. Näet kaikki voittamasi tuotteet hintoineen järjestelmästä Omat tarjoukset -kohdan (tai aiemmat tarjoukset) kautta tai Huutokaupan kohteiden kautta punaisesta Tarjoukset -painikkeesta. 


    Järjestelmä ei automaattisesti veloita käyttämääsi maksukorttia. Suosittelemme maksamaan ostokset noudon yhteydessä kortilla/käteisellä, jolloin tuotteet saa tarkistettua myös ennen maksua. Huomioithan, että joissain huutokaupoissa noudon yhteydessä maksu ei välttämättä ole mahdollista, tästä kuitenkin ilmoitamme aina erikseen huutokauppailmoituksessa. Lisäksi tilisiirto on joissain tapauksissa mahdollinen, tästä ilmoitamme myös erikseen huutokauppailmoituksissa. 


    Tarkistathan aina noutoajankohdat ennen huutokauppaa! Noutoajankohdat ja -ohjeet ilmoitamme kunkin huutokauppailmoituksen yhteydessä. Tavarat tulee noutaa ilmoitettuina noutoaikoina tai sopia muista noutoajoista ETUKÄTEEN. Omissa huutokaupoissamme ylimääräisestä säilytyksestä (tavaroita ei noudeta noutopäivinä) veloitamme alk. 10,00€ lisämaksun. Lisäksi etenkin toimeksiantohuutokaupoissa huutokauppapaikka tulee usein saada tyhjennettyä tiettyyn päivämäärään mennessä, jolloin tavaroiden noudon tulee myös tapahtua ilmoitettuina ajankohtina. 


    HUUTOKAUPPAHUUDOT OVAT SITOVIA

    Huomioithan, että kaikki huutosi ovat sitovia ja sinun tulee maksaa huutosi, vaikka et tuotetta hakisikaan. Mikäli jätät noutamatta/maksamatta huutamasi tuotteet, eväämme sinulta pääsyn tuleviin huutokauppoihin, kunnes olet maksanut huutamasi kohteet. 

     

    Lisää kysyttävää tai ongelmatilanne?

    Jos sinulla ilmenee kysyttävää tai haasteita Live-huutokauppaoihin liittyen (esimerkkejä alla), olethan yhteydessä info@vilinvalinta.fi.


    • Et halua antaa korttitietojasi tai sinulla ei ole pankki- tai luottokorttia käytettävissä
    • Teet virheellisen ennakkotarjouksen järjestelmän kautta
    • Rekisteröinnissä ilmenee jokin ongelma
    • Haluat poistaa korttitietosi tai käyttäjätunnuksesi
    • Tai jos sinulla ilmenee muuta kysyttävää tai haasteita huutokauppaan liittyen!


Ohjevideo huutokauppa­järjestelmän käyttämisestä

Share by: